Kto wystawia paragon przy dropshippingu i jak go dostarczyć do klienta?

Kiedy w grę wchodzi dropshipping w sklepie internetowym, częstym problem staje się to, kto dostarcza klientowi paragon. Jak wygląda kwestia odpowiedzialności za ten dowód sprzedaży, zostanie przedstawione poniżej.

Dropshipping – kto wystawia paragon?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta: paragon wystawia sprzedawca. Kiedy współpracuje on z hurtownią, sprzedawcą jest sklep internetowy i to w jego „imieniu” produkt zostaje sprzedany klientowi. To sam sklep zawiera umowę sprzedaży z klientem na odległość i to po stronie sklepu leży odpowiedzialność. Cała transakcja wygląda tak, że klienci zamawiają towar w sklepie i jemu płacą. Bardzo często klienci nie są nawet świadomi, że otrzymują paczkę wysłaną przed producenta (czy z hurtowni), gdyż tak naprawdę ta informacja nie jest im potrzebna. W związku z tym, że paragon wystawia sprzedawca, to na nim spoczywa także odpowiedzialność za dowód sprzedaży. Kolejną kwestią staje się jednak to, kto dostarcza paragon klientowi.

Jak dostarczyć paragon do klienta?

Po opłaceniu swojego zamówienia klient zawsze musi otrzymać paragon (lub fakturę). Kiedy jednak chodzi o model sprzedaży jakim jest dropshopping, to kwestia ta jest zastanawiająca. Skoro to sprzedawca wystawia paragon, a towar wysyła hurtownia, to jak dowód sprzedaży dociera do klientów? Dzieje się to na dwa sposoby (w zależności od zasad, na jakich współpracuje hurtownia):

  1. Sklep internetowy wysyła paragon klientowi. Bardzo często odbywa się to w wersji elektronicznej, w postaci faktury imiennej. Trzeba tutaj zaznaczyć, że w określonych przypadkach, sprzedaż wysyłkowa wyjęta jest spod obowiązku rejestracji transakcji przy pomocy kas fiskalnych.
  2. Sklep internetowy przesyła dowód sprzedaży dystrybutorowi, a ten drukuje go i umieszcza w paczkach z wysyłanymi produktami. Podobną opcją jest tutaj drukowanie paragonów, które zostały wysłane przez sklep drogą elektroniczną.

Nawiązując współpracę opartą o dropshipping pamiętać należy, że już na początku współpracy z hurtownią trzeba wypracować i omówić konkretne warunki, które będą pasowały obu stronom (hurtowni oraz sprzedawcy).