Co to jest dropshipping?

Prowadzenie sklepu internetowego stało się bardzo popularnym i dochodowym zajęciem. Jest wiele sposobów na prowadzenie e-sklepu, a jedną z ciekawszych form sprzedaży jest tajemniczo brzmiący dropshipping. Na czym polega dropshipping i czy rzeczywiście warto postawić na tego typu rozwiązanie?

Co to jest dropshipping?

Dropshipping jest formą pośrednictwa, która polega na prowadzeniu sklepu internetowego, nie posiadając przy tym własnego magazynu z towarem. Co zatem jest przedmiotem sprzedaży? Otóż w ofercie znajdują się produkty znajdujące się w hurtowniach czy też w innych sklepach. Klienci przeglądają ofertę dostępnych produktów i składają zamówienia za pośrednictwem e-sklepu, jednakże pakowaniem i wysyłką towaru bezpośrednio do klientów zajmują się hurtownie, z którymi owy sklep współpracuje. Oznacza to więc, że sklep internetowy nie prowadzi magazynu ani też nie zaopatruje go w asortyment. Zamówienia są przekazywane hurtowni, a ta z kolei odpowiada za ich realizację. Do hurtowni przekazywane są zarówno informacje o zamówieniach, jak również dane klienta niezbędne do realizacji wysyłki. Na koniec e-sklep otrzymuje fakturę z hurtowni.

Zalety i wady dropshippingu

Decydując się na dropshipping, można liczyć na możliwość zaoszczędzenia sporej ilości czasu i pieniędzy. Nie ma tutaj bowiem konieczności prowadzenia magazynu przez e-sklep. Znika więc problem z koniecznością kupowania z wyprzedzeniem towaru. Sklep internetowy składa zamówienie do hurtowni dopiero po odnotowaniu sprzedaży na konkretne produkty. Najczęściej klienci mogą liczyć na sprawną realizację zamówień. Chociaż w przypadku dropshippingu trzeba liczyć się z wyższymi cenami ze względu na marżę i prowizję oraz czasem jeszcze dodatkowe opłaty związane z realizacją zamówień, to jednak i tak e-sklep może odnotować oszczędności wynikające chociażby z braku magazynowania towarów i zamawiania ich z różnych miejsc. W przypadku dropshippingu jest tak, że za obsługę klienta i doradztwo związane z produktami odpowiada e-sklep, a zważywszy na to, że nie ma on fizycznego kontaktu ze sprzedawanymi produktami, może być to nieco utrudnione. Wobec tego należy zapoznać się z oferowanym asortymentem czy też nawet przetestować osobiście sprzedawane produkty.